«Διαφωνίες και ενοχές γονέων παιδεύουσι τέκνα»

Διαδικτυακό Βιωματικό Σεμινάριο, Παρασκευή 9/3

A) Γιατί οι γονείς βιώνουν τόσες πολλές ενοχές; Γιατί βασανίζονται τόσο συχνα με τόσα πολλά ερωτήματα; Πώς αυτές επηρεάζουν τα παιδιά μας; Πώς μπορούμε να τις ξεπεράσουμε ή έστω να τις αντιμετωπίσουμε;

Πολλές φορές θέλοντας να κάνουν καλό στα παιδιά τους, συμπεριφέρονται με έναν τρόπο που επιτυγχάνουν δυστυχώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Συνήθως αυτός ο τρόπος αφορά διάφορες υπερβολικές μορφές διαπαιδαγώγησης κι όχι τις προθέσεις τους καθεαυτές. Οι προθέσεις – μπορεί κανείς να υποθέσει – ότι είναι a priori καλές. Το πρόβλημα λοιπόν βρίσκεται στην υπερβολή. Υπερβολική αγωνία, υπερβολική καθαριότητα, υπερβολική προσδοκία, υπερβολική σημασία για το ”τι θα πει ο κόσμος”… Όμως για τα παιδιά όλα αυτά είναι μια ουτοπία! Τα παιδιά είναι και πρέπει να μείνουν παιδιά, να μεγαλώσουν διανύοντας τα χωράφια της παιδικότητας τους, να περάσουν το φάσμα της αθωότητας τους, να μάθουν μέσα από τα λάθη , να πέσουν , να χτυπήσουν, να λερωθούν, να τσακωθούν!

Ας μιλήσουμε για τις ενοχές μας, ας αποτοξινωθούμε από αυτές κι ας αφήσουμε τα παιδιά να χαρούν τη μοναδική αυτή περίοδο στην ανάπτυξη τους, την ανεπανάληπτη, την περιβόητη, την αξιοζήλευτη Παιδική Ηλικία…

B) «Να είσαι καλός και ευγενικός. Και αν σε ενοχλήσει κανένα παιδάκι, να το πεις στην δασκάλα σου», λέει μια μαμά στον γιο της, την πρώτη ημέρα του σχολείου. «ΠΟΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ;», ακούγεται έξαλλος ο μπαμπάς. «Άντρας είσαι! Να μην αφήσεις κανέναν να σε ενοχλήσει! Κι αν συνεχίσουν, να σηκώσεις χέρι!». Και κάπου εδώ, το αγόρι στέκεται μπερδεμένο ανάμεσα σε δύο γονείς, οι οποίοι του μεταφέρουν δύο εντελώς διαφορετικά μηνύματα και… δεν ξέρει πώς να αντιδράσει.

Τι συμβαίνει εκείνη την ώρα στην οικογένεια;

1. Το παιδί έχει μπερδευτεί: Ποιος από τους δύο έχει δίκιο; Ποιος από τους δύο θέλει πραγματικά το καλό μου; Ποιος από τους δύο είναι πιο «δυνατός»; Τι πρέπει να κάνω; Τι ΘΕΛΩ να κάνω; Ποιος είμαι τελικά;

2. Το ζευγάρι έρχεται σε ρήξη: Ο μπαμπάς υποτιμά τη μαμά μπροστά στο παιδί. Η μαμά νιώθει προδομένη από τον μπαμπά που δεν ακολουθεί τη δική της «γραμμή». Το ζευγάρι διαφωνεί έντονα –πιθανώς και να οδηγηθεί σε έντονο καυγά. Η σχέση τους έτσι σιγά-σιγά «παγώνει».

3. Διαταράσσεται η ισορροπία της οικογένειας: Το ζευγάρι δεν λειτουργεί πια ως ομάδα. Το παιδί μεγαλώνοντας αντιλαμβάνεται, ότι άλλα λέει ο ένας γονιός και άλλα ο άλλος και τελικά εφευρίσκει διαφορετικούς τρόπους χειρισμού του καθενός για να «περάσει» το δικό του. Το αποτέλεσμα; Μια οικογένεια που θυμίζει εμπόλεμη ζώνη.

Σας θυμίζει την δική σας;

Έχετε κουραστεί να διαφωνείτε με το άλλο σας μισό για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας;

Τότε στο σεμινάριο αυτό αξίζει να έρθετε μαζί του, για να ωφεληθείτε και οι δύο από αυτό και να μπορέσετε να επαναφέρετε την συνεργασία στον σπουδαίο γονεϊκό σας ρόλο.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

  • ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ : «Επαφή», Κέντρο Συμβουλευτικής & Ψυχολογικής Υποστήριξης
  • ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ :  Γιάννης Ξηντάρας, Ψυχολόγος – Οικογενειακός Σύμβουλος
  • ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : Παρασκευή 9 Μαρτίου, στις 17.00 – 19.00μ.μ
  • ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : 20€
  • ΤΡΟΠΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ : Με τηλεφωνική εκδήλωση ενδιαφέροντος και προπληρωμή μέσω τραπεζικής κατάθεσης  έως και την Πέμπτη 8/3. 
  • ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ*: Με την εγγραφή σας θα σας αποστείλουμε μέσω email ένα link, στο οποίο θα πρέπει να κάνετε κλικ για να λάβετε μέρος στο σεμινάριο.

 *Δεδομένης της βιωματικής φύσης του σεμιναρίου, βασική προϋπόθεση για την διεξαγωγή του, είναι να συγκεντρωθεί
ο ελάχιστος αριθμός ατόμων (10 άτομα) ή/και ο μέγιστος (50 άτομα). Επομένως αρχικά δηλώνετε την εγγραφή σας στην γραμματεία
και μόλις συμπληρωθεί ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός συμμετοχών θα σας ενημερώσουμε για τον τρόπο πληρωμής και θα σας
αποστείλουμε το link.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Για την διασφάλιση της καλής ποιότητας και της ομαλής διεξαγωγής του σεμιναρίου, θα ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:

1. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ : Αρχικά θα γίνει μία εκτενής παρουσίαση και ανάλυση του θέματος από τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Γ. Ξηντάρα.

2. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ :  Στην συνέχεια θα απαντηθούν όλα τα ερωτήματα που έχουμε λάβει, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από τους συμμετέχοντες. Παρακαλούμε λοιπόν να μας στείλετε τα ερωτήματα σας μέσω email στο xidaras@gmail.com ή στο inbox της σελίδας μας στο facebook, μέχρι την Πέμπτη 8/3.

3. ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ : Κατόπιν θα ακολουθήσουν ορισμένες βιωματικές ασκήσεις, για τις οποίες θα χρειαστεί να έχετε δίπλα σας 1-2 κόλλες χαρτί και ένα μολύβι.

4. LIVE ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ : Στον εναπομείναντα χρόνο θα υπάρξει η δυνατότητα για απάντηση των νέων ερωτημάτων που ενδεχομένως θα προκύψουν από την παρουσίαση και την ανάλυση του θέματος. Σε αυτή την περίπτωση θα ανοίξει το κανάλι της επικοινωνίας με τους συμμετέχοντες, έτσι ώστε in vivo (δια ζώσης) να απαντηθούν τα ερωτήματα τους.

5. ΕΠΙΛΟΓΟΣ : Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί με την ανακεφαλαίωση και την καταγραφή όλων των χρήσιμων συμπερασμάτων
όπως αυτά προέκυψαν από την ανάλυση και την συζήτηση που προηγήθηκε.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές, μπορείτε να επικοινωνείτε με την γραμματεία του Κέντρου Συμβουλευτικής & Ψυχολογικής υποστήριξης «Επαφή», Δευτέρα-Παρασκευή 09.00 -21.00 , στο 2106619177.

Απόσπασμα από την πρόσφατη ομιλία του κ.Ξηντάρα, στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, με θέμα «Διαφωνίες και ενοχές γονέων παιδεύουσι τέκνα».