«Διαφωνίες και ενοχές γονέων παιδεύουσι τέκνα»

Βιωματικό Σεμινάριο, Παρασκευή 2/3

A) Γιατί οι γονείς βιώνουν τόσες πολλές ενοχές; Γιατί βασανίζονται τόσο συχνα με τόσα πολλά ερωτήματα; Πώς αυτές επηρεάζουν τα παιδιά μας; Πώς μπορούμε να τις ξεπεράσουμε ή έστω να τις αντιμετωπίσουμε;

Πολλές φορές θέλοντας να κάνουν καλό στα παιδιά τους, συμπεριφέρονται με έναν τρόπο που επιτυγχάνουν δυστυχώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Συνήθως αυτός ο τρόπος αφορά διάφορες υπερβολικές μορφές διαπαιδαγώγησης κι όχι τις προθέσεις τους καθεαυτές. Οι προθέσεις – μπορεί κανείς να υποθέσει – ότι είναι a priori καλές. Το πρόβλημα λοιπόν βρίσκεται στην υπερβολή. Υπερβολική αγωνία, υπερβολική καθαριότητα, υπερβολική προσδοκία, υπερβολική σημασία για το ”τι θα πει ο κόσμος”… Όμως για τα παιδιά όλα αυτά είναι μια ουτοπία! Τα παιδιά είναι και πρέπει να μείνουν παιδιά, να μεγαλώσουν διανύοντας τα χωράφια της παιδικότητας τους, να περάσουν το φάσμα της αθωότητας τους, να μάθουν μέσα από τα λάθη , να πέσουν , να χτυπήσουν, να λερωθούν, να τσακωθούν!

Ας μιλήσουμε για τις ενοχές μας, ας αποτοξινωθούμε από αυτές κι ας αφήσουμε τα παιδιά να χαρούν τη μοναδική αυτή περίοδο στην ανάπτυξη τους, την ανεπανάληπτη, την περιβόητη, την αξιοζήλευτη Παιδική Ηλικία…

B) «Να είσαι καλός και ευγενικός. Και αν σε ενοχλήσει κανένα παιδάκι, να το πεις στην δασκάλα σου», λέει μια μαμά στον γιο της, την πρώτη ημέρα του σχολείου. «ΠΟΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ;», ακούγεται έξαλλος ο μπαμπάς. «Άντρας είσαι! Να μην αφήσεις κανέναν να σε ενοχλήσει! Κι αν συνεχίσουν, να σηκώσεις χέρι!». Και κάπου εδώ, το αγόρι στέκεται μπερδεμένο ανάμεσα σε δύο γονείς, οι οποίοι του μεταφέρουν δύο εντελώς διαφορετικά μηνύματα και… δεν ξέρει πώς να αντιδράσει.

Τι συμβαίνει εκείνη την ώρα στην οικογένεια;

1. Το παιδί έχει μπερδευτεί: Ποιος από τους δύο έχει δίκιο; Ποιος από τους δύο θέλει πραγματικά το καλό μου; Ποιος από τους δύο είναι πιο «δυνατός»; Τι πρέπει να κάνω; Τι ΘΕΛΩ να κάνω; Ποιος είμαι τελικά;

2. Το ζευγάρι έρχεται σε ρήξη: Ο μπαμπάς υποτιμά τη μαμά μπροστά στο παιδί. Η μαμά νιώθει προδομένη από τον μπαμπά που δεν ακολουθεί τη δική της «γραμμή». Το ζευγάρι διαφωνεί έντονα –πιθανώς και να οδηγηθεί σε έντονο καυγά. Η σχέση τους έτσι σιγά-σιγά «παγώνει».

3. Διαταράσσεται η ισορροπία της οικογένειας: Το ζευγάρι δεν λειτουργεί πια ως ομάδα. Το παιδί μεγαλώνοντας αντιλαμβάνεται, ότι άλλα λέει ο ένας γονιός και άλλα ο άλλος και τελικά εφευρίσκει διαφορετικούς τρόπους χειρισμού του καθενός για να «περάσει» το δικό του. Το αποτέλεσμα; Μια οικογένεια που θυμίζει εμπόλεμη ζώνη.

Σας θυμίζει την δική σας;

Έχετε κουραστεί να διαφωνείτε με το άλλο σας μισό για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας;

Τότε στο σεμινάριο αυτό αξίζει να έρθετε μαζί του, για να ωφεληθείτε και οι δύο από αυτό και να μπορέσετε να επαναφέρετε την συνεργασία στον σπουδαίο γονεϊκό σας ρόλο.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

  • ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ : «Επαφή», Κέντρο Συμβουλευτικής & Ψυχολογικής Υποστήριξης 
  • ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ :  Ράνια Λεμονή, Ψυχολόγος – Οικογενειακή Σύμβουλος
  • ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : Παρασκευή 2 Μαρτίου, στις 18.30 – 20.30μ.μ (Το σεμινάριο θα επαναληφθεί διαδικτυακά για όσους βρίσκονται εκτός Αττικής, την Παρασκευή 9/3 στις 17.00 – 19.00 , με εισηγητή τον ψυχολόγο – οικογενειακό σύμβουλο Γ. Ξηντάρα.)
  • ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : 20€ (10€ για άνεργους, πολύτεκνους και φοιτητές)
  • ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ : Παρέχεται
  • ΤΡΟΠΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ : Με τηλεφωνική επικοινωνία για εκδήλωση ενδιαφέροντος. Πληρωμή στην γραμματεία του Κέντρου, την ημέρα του σεμιναρίου. (Δεν χρειάζεται προπληρωμή.)
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : Λ. Μαραθώνος 79, Σταυρός Αγίας Παρασκευής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές, μπορείτε να επικοινωνείτε με την γραμματεία του Κέντρου Συμβουλευτικής & Ψυχολογικής υποστήριξης «Επαφή», Δευτέρα-Παρασκευή 09.00 -21.00 , στο 2106619177.